Jak zwrócić towar?
Zgodnie z czeską ustawą 89/2012 z późniejszymi zmianami Kupujący ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia przyjęcia świadczenia bez podania przyczyny. Towar musi następnie zostać zwrócony przez Kupującego (na koszt Kupującego) na adres Sprzedającego w zwykłej paczce (w przypadku wysyłki Pocztą Czeską lub innego przewoźnika) lub dostarczony osobiście do dowolnego oddziału Sprzedającego (patrz kontakty). Przesyłki zwracane za pobraniem nie będą przyjmowane. Zgodnie z prawem Kupujący może zostać obciążony kosztami związanymi z doprowadzeniem zwracanego towaru do stanu nadającego się do sprzedaży (tzn. wszelkie brakujące części, ewentualne przepakowanie, ewentualne czyszczenie itp. zostaną doliczone do rachunku). Do zwracanej przesyłki należy dołączyć kopię dowodu zakupu w naszym sklepie - fakturę lub paragon. Na podstawie tak zwróconego towaru pieniądze zostaną zwrócone Kupującemu. W przypadku niezastosowania się do powyższych warunków, Sprzedawca nie będzie mógł przyjąć odstąpienia od umowy, a towar zostanie zwrócony na koszt Kupującego. W celu zwrotu towaru zalecamy wcześniejsze poinformowanie Sprzedawcy drogą e-mailową o treści „Chcę jednostronnie odstąpić od umowy z datą DD.MM.RRRR (numer dokumentu sprzedaży) i żądać zwrotu wpłaconej kwoty za towar na numer konta (numer Twojego konta). Data i podpis”. Do zwrotu towaru istnieje także możliwość skorzystania z formularza znajdującego się na stronie internetowej Sprzedawcy.
Ze względu na gabaryty większości towarów oraz sposób dystrybucji, nie ma możliwości zwrotu towaru za pośrednictwem przewoźnika Sprzedającego (nawet za odpłatnością). Transport zwracanego towaru musi zawsze zostać zorganizowany przez Kupującego.
Zalecana procedura zwrotu:
- W ciągu 14 dni od otrzymania towaru (liczonych od pierwszego dnia po przejęciu od przewoźnika lub po odbiorze w oddziale sprzedawcy) wyślij w odpowiedni sposób informację do sprzedawcy, abyś w ustawowym terminie 14 dni odstąpił od umowy kupna - zalecamy skorzystanie z formularza (str. nr 1). W przypadku wysyłki pocztą decyduje data stempla pocztowego przesyłki. Jako najbardziej odpowiedni zalecamy wysłanie wiadomości e-mail na adres ostoupeni.od.smlouvy@lanitplast.cz.
- Aby zapewnić sprawny proces zwrotu, zalecamy wcześniejsze poinformowanie Sprzedawcy (np. telefonicznie) o zamiarze zwrotu towaru w placówce, do której będziesz wysyłać towar (nie jest to jednak Twój obowiązek, ale znacznie przyspieszają realizację zwrotu).
- Towar należy odesłać do sprzedawcy nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy kupna (liczonego od pierwszego dnia po odstąpieniu). W przypadku nadania pocztą decyduje data stempla pocztowego przesyłki, w przypadku nadania przewoźnikiem data załadunku z dokumentów przewozowych przewoźnika.
- Towar należy jak najlepiej przepakować, tak aby nie uległ uszkodzeniu w transporcie do Sprzedawcy.
- Jeśli masz zamiar wysłać towar pocztą lub przewoźnikiem umownym, oznacz towar odpowiednim opisem, tak aby można było go zidentyfikować - potrzebujemy informacji, że jest to towar zwrócony w ustawowym terminie + kto był kupującym (a odpowiednia jest kopia dowodu zakupu i najlepiej dołączyć wypełnione oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna). W każdym przypadku dołącz do towaru przynajmniej swoje dane kontaktowe – najlepiej działający telefon komórkowy. Towar niemożliwy do zidentyfikowania bez tej informacji zostanie zwrócony nadawcy.
- Zgodnie z prawem, towar musi zostać zwrócony przez Kupującego na adres Sprzedającego w zwykłej paczce (w przypadku wysyłki Pocztą Czeską lub innego przewoźnika) lub dostarczony do dowolnego oddziału Sprzedającego (patrz kontakty). Towar nie musi być zwracany wraz z oryginalnym opakowaniem, wówczas obowiązuje treść punktu 10. Przesyłki zwracane za pobraniem nie będą przyjmowane.
- Koszty związane ze zwrotem towaru (wysyłką od Ciebie z powrotem do naszej firmy) ponosi kupujący, czyli Ty. To od Ciebie zależy, jaki środek transportu wybierzesz. W przypadku mniejszych przesyłek jako przewoźnika polecamy Pocztę Czeską, w przypadku większych przesyłek polecamy np. GEIS CZ, s.r.o. (www.geis-group.cz) lub TOPTRANS EU a.s. (www.toptrans.cz) lub innego przewoźnika. Aktualne ceny przewozów można znaleźć na stronach internetowych przewoźników.
- Sprzedawca możliwie najszybciej sprawdzi towar, zweryfikuje jego kompletność i stan nieuszkodzony.
- Jeżeli towar jest kompletny i nienaruszony, to w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy i zwrotu towaru Sprzedający zwróci Kupującemu pieniądze za zakup w całości zgodnie z dokumentem zakupu (wraz ze wszystkimi innymi kosztami takimi jak wysyłka i opłaty manipulacyjne).
- Istnieje możliwość zwrotu towaru nawet bez oryginalnego opakowania, zapakowanego na potrzeby zwrotu w inny odpowiedni sposób. Brak lub w inny sposób uszkodzone opakowanie (np. adresy, wiadomości itp.) opisane przez Kupującego może być powodem przepakowania produktu. Informujemy, że zgodnie z prawem kwota zwróconej ceny zakupu może zostać pomniejszona o koszt przepakowania do oryginalnego opakowania zastępczego.
- UWAGA - kwota zwróconej ceny zakupu może zostać pomniejszona o koszty Sprzedawcy związane z przywróceniem zwracanego towaru do stanu pierwotnego (tj. mogą zostać doliczone koszty ewentualnych braków w produkcie lub naprawa produktu, oczyszczenie lub przywrócenie towaru do stanu pierwotnego). może zostać naliczona opłata za oryginalne warunki sprzedaży). Kupujący odpowiada za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem obchodzenia się z nim w sposób inny niż było to konieczne do zapoznania się z jego charakterem i właściwościami.
FORMULARZ ZWROTU I PROCEDURA DO WYDRUKU